Fraktpriser og kjøretillegg

Hvorfor koster frakt ekstra når vi bestiller montering av en ny JumpKing trampoline?
Vi kan gjerne hente trampolinen din hos JumpKing og ta den med når vi kommer, men det må vi ta betalt for. Beløpet er det samme som JumpKing tar og dekker våre kostnader og tidsbruk for å kjøre til JumpKing, finne ordren din, få trampolinen i bilen, ta esken ut av bilen og trille inn i hagen. Det dekker også merkostnader for å kjøre en stor, tung og dieseltørst varebil som bruker en drøy liter på mila, i steden for en liten og langt mer økonomisk by-bil.

Du kan selvsagt hente trampolinen selv. Den går inn i de fleste stasjonsvogner og SUV'en, men husk at eskene er særdeles tunge. Du vil få hjelp til å få den inn i bilen av JumpKing, men å løfte ut en eske på 120-140 kilo vil i mange tilfeller føre til at det kommer skader på interiøret, på støtfangeren bak, eller at hele støtfangeren faller av. Av den grunn er det alltid anbefalt å få den levert - enten av oss, eller av JumpKing. Av samme grunn kan vi dessverre ikke hjelpe med å ta esken ut av bilen din, da risiko for at det kommer en skade er for stor.

Dersom du henter trampolinen selv, må du også selv få eskene på plass i hagen.


Hvorfor kommer det ekstra frakt/kjøretillegg i kassen?
Vi ønsker å holde prisene så lave som mulig, og da må vi legge noen forutsetninger. Det blir litt som å sammenligne taxi med buss. Taxi kommer fortere frem, men koster mer. Bussen er billigere, men tar lenger tid fordi den har flere stopp på veien. Det er primæret to grunner til kjøretillegget:
1) Vi har et kjerneområde som dekker det meste av Gamle Asker kommune, Bærum og Oslo Vest (ca 20km fra Sandvika). Utover dette tilkommer det et tillegg basert på kjøretid, avstand og eventuelt bompenger.

2) Prisene våre tar høyde for at vi har 3-4 oppdrag pr dag i relativt samme område. Det lite gunstig å ha én montering i Asker, én på Røa og én på Nordstrand tre dager på rad. Det er mye mer tidseffetivt å samle de tre i Asker på samme dag, de på Røa en annen dag og de på Nordstrand på sin egen dag. Jo mer tid vi får på oss, jo lettere er det å nå dette målet, og holde kostnadene (og dermed prisene) nede.


Hvor fort kommer dere?
I de fleste tilfeller kommer vi innen 1 uke, selv om du velger 1-10 dagers alternativet og bor i kjerneområdet. Bor du lenger ut, kan det ta lenger tid. Dersom du vil vi skal komme fortere, må vi ta større høyde for en mindre gunstig kjørerute og mer tidsbruk på reisevei. Vi vil alltid komme så fort vi kan, og senest innen det antall dager som angitt, uansett om vi har andre oppdrag da eller ikke – det er din garanti. Vi gir deg beskjed om dato så fort vi har den klar.


Får jeg vite når på dagen dere kommer?
Tidspunkt kan vi dessverre ikke forplikte oss til uten videre. Oppdragene våre er relativt korte, og mye kan skje. Vi opplever litt for ofte at kunder ikke er hjemme eller ikke er mulig å få tak på. Dersom det er en ny montering og det ikke er avtalt hvor vi skal montere den, får vi ikke gjort jobben vår og ligger da pluselig 2 timer foran skjema. Tilsvarende opplever vi ofte på serviceoppdrag at jobbe er langt mer omfattende enn beskrevet, så vi havner en time etter. Eller det kan være at det komemr innet oppdrag i samme område/kjørerute på kvelden dagen før som gjør at vi må stokke om på rekkefølgen og tidspunktene. Kort fortalt, kan mye skje, og vi kan ikke forplikte oss til et tidspunkt uten å ta høyde for det. Les mer under.


Hva er "Fastdatt dato og tid etter avtale"?
Vi tilpasser oss deg så godt vi kan. Dersom du vil vi skal komme på en bestemt dato eller og ev et bestemt tidspunkt, må vi ta høyde for at vi allerede har lagt planer for den dagen og kan ende opp med både en ugunstig kjørerute, mye ekstra kjøring og potensielt sett overtid. Det samme prinsippet gjelder dersom dere ønsker montering i en helg eller på kvelden. Det vil som oftest medføre at vi må kjøre ut igjen etter at arbeidsdagen er ferdig, samt at det blir å regne som overtid.


Vi håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt på mail eller telefon dersom noe fremstår som uklart eller urimelig. Vi setter stor pris på alle tilbakemelding vi kan få. Vi lever tross alt av kundene våre, og ønsker alle skal være fornøyd.